Forum Lekcje, zamówienia itp Strona Główna


Lekcje, zamówienia itp
Lekcje, zadania, ulubione itp. - Alfea Winx
Odpowiedz do tematu

czy podoba wam sie moja planeta
tak
33%
 33%  [ 1 ]
nie wiem
66%
 66%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 3

elona
christie



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Elona, kraina Złotego Słońca, to głównie sawanny, pustynie, równiny i pustkowia. Sprzymierzone prowincje wspólnie troszczą się o jej dumnych mieszkańców. Na zachodzie leży Istan, wyspiarska kraina, pełna ruin z okresu wcześniejszego Cesarstwa Elońskiego. Wschodnią prowincją jest Kourna, znana z niezwykle lojalnych żołnierzy, oddanej armii, bogatych folwarków i rolnictwa. Natomiast północne Vabbi jest domem bogatych magnatów kupieckich. Tamtejsi mieszkańcy sądzą, że ze względu na swoje bogactwo i bezpieczeństwo mogą swobodnie sponsorować wiele z najsłynniejszych osiągnięć kraju. Pomimo pewnej rywalizacji te prowincje – Istan, Kourna i Vabbi – wspólnie zapewniają Elonie bezpieczeństwo i dobrobyt od ponad tysiąca lat.

Istan

Wyspiarska prowincja Istan znana jest ze swojej doskonałej floty, która strzeże zachodniego wybrzeża Elony. Codziennie do portu Kamadan zawijają statki z Tyrii, Kintaju i innych odległych ziem. Stamtąd istańskie statki kupieckie kursują do licznych wysp Istanu i do prowincji Kourny, walcząc w trakcie podróży z korsarzami, cyklonami i innymi wielkimi niebezpieczeństwami. Dzielni Istanie strzegą wybrzeży Elony, pewni, że jeśli pojawią się wrogowie, to obywatele, żołnierze i żeglarze Istanu zgotują im odpowiednie przyjęcie.

Wielkie niebezpieczeństwa zrodziły bohaterów Istanu – musieli stawić czoła wojnie, klęskom głodu, wrogiej inwazji i innym, dziwniejszym przeciwnościom. Ponad sześćset lat temu prowincję nawiedziła słynna Plaga Skarabeuszy – ludzie umierali w męczarniach, gdy insekty rodziły się w ich ciałach wewnątrz bolesnych obrzmień. Wielu sądziło, że przyczyny plagi są nadnaturalne – za cierpienia niewinnych winiono niewidzialne moce. W tych trudnych czasach bohaterowie opiekowali się chorymi, nadzorowali ewakuację miast i wiosek oraz szukali przyczyn plagi. Choć nigdy nie udało się ich ustalić opowieści, o pomocy jakiej bohaterowie udzielali cierpiącej ludności, są wciąż żywe.

Po dziś dzień w Istanie nagradza się odwagę i wielkie uczynki – kraina ta to w istocie "państwo zasług" – awanse otrzymują najlepsi i najbardziej inteligentni kandydaci, a staż wysługi dla prowincji jest rzeczą bardzo istotną. Administracją lokalną często zajmują się starsi wiosek i miast, z czasem zyskują oni wielki szacunek i dołączają do grona Rady Mędrców. Oczywiście w Istanie są też dranie i nikczemnicy – przestępcy są zazwyczaj spychani na samo dno drabiny społecznej – ale każdego ranka kolejny istański bohater wyrusza ku wielkości.

Kourna

Prowincja Kourny jest wiecznie gotowa do walki. Historycy wojskowości analizują wielkie bitwy, które miały miejsce w tym regionie: epickie zmagania Pradawnych Królów, desperackie próby zjednoczenia kraju w Erze Rozbicia Dynastycznego, i oczywiście zwycięstwo Turaiego Ossy nad Palawą Joko w pobliżu Wielkiej Katarakty Jahai.

Kourna od wieków jest prowincją militarystyczną, jej przywódcy są potomkami Marszałka Turai Ossego. Przykład Ossego ukształtował społeczeństwo Kourny – najwyżej cenionymi cechami są lojalność, patriotyzm, poczucie obowiązku i tradycja służby wojskowej. Nie każdy Kournanin jest żołnierzem, ale pracujący w pocie czoła rolnicy i rzemieślnicy, zdają sobie sprawę, jak ważne jest bezpieczeństwo prowincji. Siła Kourny jest związana z lojalnością okazywaną przywódcom. Cywilizowane centaury są cenionymi robotnikami. Typowe dla Kournan oddanie powoduje, że wszyscy ciężko pracują na rzecz dobrobytu prowincji – cała Elona jest zależna od kournańskiego rolnictwa i rzemiosła. Kournańscy bohaterowie śmiało idą w bój wiedząc, że ich miecze są dobrze wyważone, a zbroje wykonane starannie – godne swoich właścicieli.

Vabbi

Północna prowincja Vabbi znana jest ze swojego bogactwa i wyrafinowanej kultury. Magnaci są dumni ze swoich wielkich posiadłości, kwitnących interesów i patronatu jaki mają kulturą. Władzę na prowincją sprawuje Wielkie Forum Vabbi, a rządy mają charakter plutokracji – tylko najzamożniejsi magnaci mają prawo wpływać na ustawodawstwo. Teoretycznie procesy legislacyjne są demokratyczne, w praktyce jednak kontrolę sprawuje oligarchia – bogaty kupiec ma znacznie większe wpływy niż radny, mający do dyspozycji tylko swój głos.

Kontrolę nad ziemią sprawują magnaci. Większość bogaczy wydaje pieniądze na festiwale i uczty mające być świadectwem ich zamożności i wpływów. Wszelkie święta odbywające się w Vabbi są widowiskowe: sybaryci delektują się wykwintnymi daniami lub wypijają niesamowite ilości alkoholu, a zwolennicy kultury oglądają sztuki i słuchają poezji. Częstymi gośćmi są bohaterowie, których czyny sławi się w pieśniach i opowieściach.

Vabbianie ostentacyjnie pokazują swoje bogactwo, ale są jednocześnie świadomi swojej zależności od innych mieszkańców Elony. Strażnicy vabbiańskich posiadłości obserwują góry na północy prowincji, zaś mieszkańcy południowej części pokładają ufność w silne Kournan. Poza murami wielkich posiadłości jest niebezpiecznie – bandyci znają sekretne przejścia przez kopalnie i różne górskie przełęcze, na drogach roi się też od potworów. Na szczęście w każdym pokoleniu Vabbian znajdują się idealiści marzący o niezwykłych podróżach po Elonie. Co roku na półkach przybywa książek o wielkich wyczynach, a na scenach aktorzy odgrywają role kolejnych nowych bohaterów.




Historia Elony

Miesiące i pory roku

rok ma 360 dni i podzielony jest na cztery pory roku, z których każda związana jest z jednym z żywiołów. Każda pora roku ma 90 dni.

Pora Bóstwo opiekuńcze
Zefira (związek z powietrzem), dni 1-90, wiosna Dwayna i Lyssa
Feniksa (związek z ogniem), dni 91-180, lato Balthazar
Dziedzica (związek z ziemią), dni 181-270, jesień Melandru
Kolosa (związek z wodą), dni 271-360, zima Grenth



Kapłani uznają każdą porę roku, za świętą dla określonego boga lub bogini. Kupcy mają swoje własne nazwy pór roku, przejęte od Tyryjczyków, z którymi handlują. Magowie wierzą, że z każdą porą roku związany jest jeden z żywiołów.

W trakcie niektórych świąt elońskich związanych ze zmianą pór roku, oddaje się cześć określonym bóstwom.

Dwayna, bogini powietrza, jest centralną postacią wielu rytuałów wiosennych, ponieważ ta pora roku jest związana z powietrzem.
Lyssa także jest związana z wieloma świętami wiosennymi, szczególnie dotyczącymi zalotów i zamążpójścia.
Największe ofiary składa się Baltazarowi głównie w lecie, gdyż jest to najlepsza pora na walkę.
Praktyczni z natury Elończycy uznają jesień za okres żniw. Dziękują Melandru za płody ziemi, podczas wielu świąt w tym, związanym z żywiołem ziemi okresie. Tyryjczycy natomiast uznają jesień, za porę roku związaną z wodą, być może ze względu na dużą liczbę statków, które kursują o tej porze roku.
Elończycy wiążą zimę z wodą, żywiołem powiązanym z zimnem. Choć w Elonie nie ma ani śniegu, ani lodu właśnie w zimie, najciemniejszej i najzimniejszej porze roku, kapłani odprawiają największe święta ku czci Grentha.





a teraz mieszkancy elyon

derwiasze


paragoni


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez christie dnia Śro 18:31, 07 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Flora
Administrator


Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ło la ,la ale planetka!! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
elona
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu